Forside Annonce Hvilket kosttilskud er det bedste for dig med søvnproblemer?

Hvilket kosttilskud er det bedste for dig med søvnproblemer?

65
0
sovesofaer med opbevaring

Annonce

At få en god mængde søvn er utroligt vigtigt for dit helbred. Søvn hjælper din krop og hjerne med at fungere ordentligt. En god nats søvn kan forbedre din læring, hukommelse, beslutningstagning og endda din kreativitet.

Desuden er en utilstrækkelig søvn forbundet med en højere risiko for tilstande som hjertesygdomme, diabetes og fedme. På trods af dette er søvnkvaliteten og kvantiteten på det laveste niveau nogensinde, hvor flere og flere mennesker oplever dårlig søvn.

Husk, at god søvn ofte starter med god søvnpraksis og vaner. For nogle er det dog ikke nok.

Hvis du har brug for lidt ekstra hjælp til at få en god nats søvn, og er i tvivl om, hvilket kosttilskud der er det bedste for dig, så læs med nedenfor.

Vi skal dog gøre opmærksomme på, at kosttilskud bestemt ikke altid er vejen frem, og man bør altid konsuletere en læge eller en fagperson, før man begiver sig ud i at indtage kosttilskud for at fremme søvnprocessen.

Melatonin

Melatonin er et hormon, som din krop producerer naturligt, og som bruges til at signalere til din hjerne, at det er tid til at sove.

Af denne grund er melatonintilskud blevet et populært sovehjælpemiddel, især i tilfælde hvor melatonin-cyklussen forstyrres, såsom ved jetlag.

Desuden kan melatonin forbedre den generelle søvnkvalitet hos personer med søvnforstyrrelser. Specifikt ser melatonin ud til at reducere den tid, folk har brug om at falde i søvn og øge den samlede mængde søvntid.

Melatonintilskud synes at være sikker for voksne, når de bruges i både korte eller længere perioder.

CBD-olie

CBD er en kemisk forbindelse, der stammer fra cannabisplanter. I modsætning til THC, bliver du ikke høj af CBD, men modtager i stedet mange af positive og gavnlige ting som CBD besidder. Hvis du er interesseret i at vide mere om CBD og hvorvidt du kan kombinere det med nogle af de andre supplementer, så læs mere her.

Hvis du har forhøjede stressniveauer, når du tager en dosis CBD-olie, vil du bemærke den næsten øjeblikkelige beroligende effekt. Når CBD’en kommer ind i din blodstrøm, og din egne endocannabinoider i din krop vil frigives og får lov til at flyde frit. Dette betyder at du får en følelse af afslappethed og har dermed nemmere ved at falde i søvn og få en dyb søvn.

Lægebaldrian

Lægebaldrian, der også er kaldt Valerian, er en længe brugt urt. Dens rod bruges almindeligvis som en naturlig behandling af symptomer på angst, depression og overgangsalder.

Lægebaldrian er også et af de mest anvendte søvnfremmende urtetilskud i både Europa og USA.

Lægebaldrian rod er et populært supplement, der kan forbedre søvnkvaliteten og søvnforstyrrelsessymptomer – i hvert fald hos nogle mennesker. Der er også brug for flere undersøgelser af sikkerheden ved langvarig brug, da det er en urt der ikke er undersøgt tilstrækkeligt endnu.

Magnesium

Magnesium er et mineral, der er involveret i hundredvis af processer i den menneskelige krop, og det er vigtigt for hjernens funktion og hjertesundhed. Derudover kan magnesium hjælpe med at berolige sindet og kroppen, hvilket gør det lettere at falde i søvn.

Undersøgelser viser, at magnesiums afslappende virkning delvis kan skyldes dets evne til at regulere produktionen af ​​melatonin. Magnesium ser også ud til at øge niveauerne af GABA, der er en hjernebudbringer med beroligende virkninger.

Undersøgelser rapporterer, at utilstrækkelige niveauer af magnesium i din krop kan være forbundet med urolig søvn og søvnløshed og derfor er det godt at sikre sig at man modtager tilstrækkeligt med magnesium, idet dette kan dig med at optimere kvaliteten og kvantiteten af ​​din søvn.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here