Forside Annonce Sådan kommer du i gang med hjemmetræningen

Sådan kommer du i gang med hjemmetræningen

152
0
forbruger guide

Kunne du godt tænke dig at komme i gang med at træne igen efter en længerevarende pause, men bliver du ængstelig ved tanken om, at skulle sætte foden indenfor i et fitnesscenter, fordi det er så længe siden? Så kan du på simpel vis klare træningen derhjemme. Her får du 3 gode råd til, hvordan du sætter gang i hjemmetræningen og (gen)finder motivationen.

Investér i noget ordentligt udstyr

Du kan selvfølgelig træne derhjemme helt uden udstyr, og der findes et væld af øvelser, som tager udgangspunkt i din kropsvægt. Vil du alligevel gerne udfordre dig selv og maksimere oplevelsen, når du hjemmetræner? Så kan du kreere dit eget lille hjemmefitness med vægte, yogabolde, maskiner og lignende. Der er også mange, der investerer i en spinningcykel – læs mere om det her.

Læg en plan over din træning

Det er en god idé at få lagt et træningsprogram, fordi du dermed let kan se, hvad du skal træne.  Dermed får du også sværere ved at springe fra. Har du ikke selv evnerne til at lægge et program for din træning? Så kan du heldigvis hente hjælp hos en personlig træner, der kan hjælpe dig i mål.

Tricks til at få ekstra motivation til hjemmetræningen

Når du træner derhjemme, kan det være ekstra svært at finde motivationen. Du er i vante rammer, og det gør det nemt at sætte sig i sofaen med en god serie fremfor at træne. Derfor får du her et par idéer til, hvordan du kan skubbe dig selv i gang:

  • Sæt nogle klare mål for dig selv og din træning – og beløn dig selv, når du når dem.
  • Lav en god playliste med nogle af dine absolut yndlingssange at træne til.
  • Lav noget, du synes er sjovt.

Har du brug for yderligere redskaber til din træning derhjemme, så kan du finde mange nyttige tests hos forbruger-guide.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here